zaterdag 8 november 2014

WASEM

Wazig sonnet
[Leyeloren 36]

Ik hou heel veel van schele poëzie
Meer nog van wazige gedichten
Sprekende en doorleefde gezichten
Het maakt niet uit van welk of wie

Je hebt er bij met afgesneden oren
Mombakkesen bevlekt met acroniemen
Lamentabel gewrochte metoniemen
Knobbelneuzen krom van metaforen

Och was ik maar een plantenpot
Vol zonnebloemenbladmuziek
Dat uit mijn pitten parfums vloeien

Hoor mij met mijn letters stoeien
Op guichelblaadjes van plastiek
In uilenspiegels waast de zot

©JM september 2014

















Nog waziger sonnet
 
Ik grimmel graag met wazige poëzie
Gestold in tufstenige structuren
Verdichte aanzichten vol plamuren
Het schimmert niet van wat of wie

Je hebt er met versneden anaphoren
Mombakkesen bepust met acroniemen
Lamentabel gewrochte metoniemen
Krakkelneuzen krom van metaforen

Och was ik maar een plantenpot
Vol zonnebloemenbladmuziek
Dat uit mijn pitten parfums vloeien

Hoor mij met mijn letters stoeien
Op guichelblaadjes van plastiek
In uilenspiegels verwaast de zot

©JM september 2015



Geen opmerkingen:

Een reactie posten